Dolina niesamowitości na poziomie mózgu
15 lipca 2011, 13:25Międzynarodowy zespół naukowców badał mózg człowieka doświadczającego zjawiska doliny niesamowitości. Ludziom, którzy oglądali nagrania wideo 1) androida Repliee Q2, który wzbudzał w nich odrazę/lęk, 2) człowieka oraz 3) robota wyglądającego jak robot, wykonywano funkcjonalny rezonans magnetyczny. Wyniki sugerują, że przyczyną nieprzyjemnych wrażeń w zetknięciu z androidem jest niezgodność pomiędzy wyglądem a ruchami.
NTT proponuje nowy standard Wi-Fi
12 lipca 2011, 10:50Japoński koncern NTT zademonstrował nowy standard Wi-Fi. Roboczo nazwany 802.11ac może przesyłać dane z prędkością 120 Mb/s do trzech odbiorników jednocześnie.
Streaming wideo z Międzynarodowej Stacji Kosmicznej
6 lipca 2011, 11:26Podczas UK Space Conference poinformowano, że Wielka Brytania umieści na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej kamerę HD, która będzie filmowała Ziemię, a jej obraz będzie można oglądać przez Internet.
Podwójne uderzenie serca ptasznika
4 lipca 2011, 08:35Naukowcy z Uniwersytetu w Edynburgu zbadali żywego ptasznika za pomocą rezonansu magnetycznego. Zależało im na obejrzeniu działającego przewodu pokarmowego i serca. Na nagraniach wideo widać krew przepływającą przez serce, okazało się też, że u pająka występuje unikatowy rodzaj skurczu mięśnia sercowego - tzw. podwójne uderzenie. Tyle trzeba, by narząd wprowadził krew do naczyń.
NVIDIA Quadro w służbie motoryzacji
30 czerwca 2011, 11:02NVIDIA opublikowała interesujące studium przypadku, opisujące wykorzystanie technologii iray i karty graficznych podczas prac nad wizualizacjami aut koncernu Mercedes Benz. Ceniony grafik komputerowy Jeff Patton podzielił się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi pracy z rozwiązaniami NVIDII
Geny regulują czas spoglądania na szczęśliwe twarze
29 czerwca 2011, 12:23Nasze geny wpływają na czas przyglądania się szczęśliwym twarzom - twierdzą naukowcy z Uniwersytetów w Reading i Oksfordzie, którzy uważają, że dzięki ich odkryciom będzie można lepiej zrozumieć ludzki pociąg do uspołecznienia i niepodtrzymywanie kontaktu wzrokowego przez osoby z autyzmem (Molecular Autism).
Gry pełne przemocy można sprzedawać najmłodszym
28 czerwca 2011, 11:33Sąd Najwyższy USA stosunkiem głosów 7:2 orzekł, że wydany przez stan Kalifornia zakaz sprzedaży nieletnim gier zawierających sceny przemocy narusza konstytucyjną gwarancję wolności wypowiedzi. Daje ona obywatelom prawo dostępu do książek, filmów i wszelkich innych form wyrazu.
Pierwsza reklama dla małp
28 czerwca 2011, 10:07W zeszłą sobotę (25 czerwca) na Międzynarodowym Festiwalu Reklamy w Cannes po raz pierwszy historii zaprezentowano wyniki badań nad pierwszą reklamą skierowaną do małp. Publiczności wyświetlono m.in. serię nagrań wideo z eksperymentów. Międzygatunkowa reklama to pokłosie zeszłorocznego wystąpienia Laurie Santos na konferencji TED (Technology Entertainment and Design) w Oksfordzie. Prymatolog z Uniwersytetu Yale opowiadała wtedy, że małpy trzymane w niewoli rozumieją ideę pieniądza, a podczas gier ekonomicznych zachowują się jak ludzie.
Microsoft zaproponuje gry freeware?
27 czerwca 2011, 11:05Redaktorzy serwisu develop twierdzą, że Microsoft planuje uruchomienie usługi bezpłatnych gier na platformie Live. Mogliby z nich korzystać posiadacze konsoli Xbox.
Wytypowano cechy idealnego robota-sprzątacza
24 czerwca 2011, 11:55Coraz popularniejsze stają się zautomatyzowane odkurzacze. Na razie nie mają, oczywiście, żadnej osobowości i zajmują się wyłącznie sprzątaniem, jednak w przyszłości zapewne się to zmieni. Nic więc dziwnego, że naukowcy postanowili sprawdzić, jaka osobowość byłaby, wg ludzi, najbardziej pożądana dla tego typu robota.